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Web-série : le phénomène "Rai & Mana"


Sadry Ghacyr, Edouard Malakai et Marii Dany, la team Rai & Mana
Sadry Ghacyr, Edouard Malakai et Marii Dany, la team Rai & Mana
En seulement deux épisodes tests, les comédiens Edouard Malakai et Marii Dany, plus connu sous les noms de Rai & Mana, ont conquis un large public.

Lancé sur Tahiti Infos le 22 août, le clip-test a totalisé plus de 22 000 vues ! Les réseaux sociaux ont fait le reste : 120 000 vues sur Viméo, et 2500 "like" facebook. Sadry Ghacir, le directeur de la série, écrit actuellement la suite. La télévision les aurait également approchés.

Le titre de la série Rai & Mana vient du prénom polynésien Raimana lequel signifie "pouvoir du ciel". Un nom choisi en l’espace de quelques heures, juste avant le premier clap.

Tout a commencé un dimanche de juillet sur l’île de Bora Bora. Sadry (producteur de la série), Edouard et Marii (nos deux compères) décident, sur un "coup de tête", de filmer quelques mises en scènes comiques. "On voulait s’amuser, confie Edouard. (…) On rigolait. Et de là, on est parti sur plusieurs sujets, sans pour autant ridiculiser la culture polynésienne. On ne voulait surtout pas sombrer dans ce côté-là. En fait, ce sont les personnages qui devaient être ridicules. On pense ça a plutôt bien réussi".

D’une partie de rigolade, depuis le phénomène Rai & Mana a fait le tour du monde. Et cela grâce notamment au choix du producteur Sadry Ghacyr, d’écrire les sketches en anglais. "Nous voulons toucher le plus grand nombre et nous adresser aux internautes du monde entier".

C’est désormais chose faite puisque, depuis la diffusion des deux premiers épisodes, des messages d’encouragements et de félicitations parviennent des quatre coins du globe.

Dans les sketches, Edouard Malakai joue le rôle de Rai dit le Boss, un gars toujours sûr de lui, un peu buté mais toujours sympathique. Marii interprète Mana, un personnage plutôt naïf, qui n'hésite pas à contredire Rai. Ce contraste les entraîne forcément dans des situations burlesques d’où Mana ressort rarement indemne.

Nos Laurel & Hardy locaux sont pourtant des personnages attachants et si proche des polynésiens. La culture mā’ohi est omniprésente. D’ailleurs le premier épisode enseigne comment attacher un paréo et les situations dans lesquelles il peut être utilisé. Dans le second module, il est question de la place qu’occupe la vahine dans la société locale. Le 3e épisode traite du tourisme. Autant de sujets de société mais vus à la façon "locale".
Pas de prise de tête ou de position : de l’humour, de l’humour et rien de que de l‘humour.

Sadry Ghacyr, un passionné de vidéo

Sadry Ghacyr, le directeur de la série a commencé comme vidéaste amateur et aujourd’hui, il en a fait son métier depuis 2 ans. Il travaille en free-lance pour les hôtels, notamment à Bora Bora, et autres sociétés locales. Devenu un véritable spécialiste dans les vidéos de mariages, il avait déjà en tête de créer une série qui mettrait en valeur le fenua. Sa rencontre avec Edouard et Marii lui a fait franchir le pas. En plus d’écrire les scénarii, il a également réalisé les 3 premiers épisodes.

Il nous explique son travail : "pour un épisode, il faut compter entre deux et trois heures de tournage auxquelles il faut ajouter 4 heures de montage à peu près. Ce qui prend du temps, c’est surtout la partie post-production (montage et traitements divers) car j’effectue aussi l’étalonnage des couleurs".

Sadry utilise un Canon 5D et filme en mode progressif. Ceci afin de donner un aspect "film look" au rendu fini. L’utilisation des objectifs tels 24-70 et 35 mm y est aussi pour beaucoup dans la qualité de l’image et l’effet désiré. 'Lorsque j’ai eu les finances nécessaires, j’ai acheté du matériel professionnel. Celui-là même que j’utilise pour réaliser nos petits films".

Le générique de la série a été "fait maison", avec le logiciel Final Cut Pro que les professionnels connaissent bien.

Les projets ne manquent pas. Il serait question de l’écriture d’une saison entière pour une chaîne de télévision locale "pour l’instant, il n’y a rien encore de définitif, mais nous avons effectivement eu une proposition", relativise Sadry avant de préciser : "il y a des paramètres à étudier. Je veux dire par là nous sommes prêts à travailler avec une chaîne, à condition toutefois que l’esprit de la série soit respecté et que nous ayons une pleine liberté de création. C’est très important pour nous".
Voilà qui est dit. En attendant, les prochains épisodes arriveront à raison d’un module tous les quinze jours. "Et si possible, un épisode par semaine", complète le producteur-réalisateur-scénariste de la web série.

Vous aurez le plaisir de retrouver nos deux camarades sur le site Tahiti Infos et peut-être bientôt aussi, sur le petit écran.

Clip Episode 1

Clip Episode 2


Clip Episode 3

Clip Episode 4

Web-série : le phénomène "Rai & Mana"
Rai & Mana : o Laurel ‘e Hardy mā’ohi

I muri noa o na hoho’a hō’ata to’opiti o tei ha’apūroro hia atu na ni’a i te tahua nā te reva, ‘ua tu’i te ro’o o Edouard Malakai rāua o Marii Dany, na te ara. Hau atu i te 120 000 mau hi’ora’a ‘e 2500 mau ta’ata o tei fa’a’ite i tō rātou au roara’a i taua mau hoho’a nei, nā te reira i tūra’i īa Sadry Ghacir, te rahu’a i ‘ōpua i teie mau patara’a hoho’a, i te rave tāmau i teie ‘ohipa tā na. ‘Ua tāniuniu ato’a hia mai ‘oia e te hō’ē ‘afata teata.


Rai & Mana, nō roto mai teie i’oa i te i’oa mā’ohi ra o Raimana. ‘Aita i maoro i te noa’ara’a mai i tō i’oa nei, i te ha’amatara’a ato’a te patara’a hōho’a mātāmua. ‘Ua ha’amata teie ‘ohipa i te tāpati 25 nō ‘ātete i m’airi i te motu nō Pora Pora. Nā roto i te tahi fārereira’a i te mau hoa, fēruri atu ra o Sadry (te ta’ata pata hoho’a), o Edouard rāua Marii (te feiā ha’uti hoho’a ta’ata ora) i te pata te tahi mau hoho’a o te tahi mau ‘a’amu hō’ata. « E ha’utira’a noa teie.(…) Mea nā reira mātou i te fa’ahitira’a atu rave rahi mau tumu parau, ma te ‘ore ra e fa’a’o’o i te tā’ere mā’ohi. ‘Aita ihoa mātou i hīna’aro e he’e atu i te reira pae. O te feiā ha’uti terā e nevaneva ra. E au ē, ‘ua manuia. »

E parau ‘ata noa i te ha’amatara’a, mai i reira pūraha atu ra te ‘a’amu ra o na taure’are’a e piti, i te ao tā’ato’a, ‘aua’e maōti o Sadry Ghacir, i tō na fērurira’a i te pāpa’i teie ‘a’amu hō’ata nā roto i te reo peretāne. « ’Ua hīna’aro mātou ‘ia nāho’a rahi mai te mau ta’ata e māta’ita’i mai nei īa mātou. » Te ‘ohipa ïa o tei tupu, nō te mea, mai i te ha’apūrorora’a hia atu i te mau hoho’a mātāmua, rave rahi mau poro’i fa’aitoitora’a a ore ra mau parau tauto’ora’a tei fa’ataehia mai nō nā poro e ha o te ao nei.

‘O Edouard Malakai te « pātiri » parau hia « the boss », e ta’ata teie huru fa’a’oru ri’i, o te au ‘ia fa’ati’a noa hia i tā na mau parau, o te mea maita’i ra. ‘Āre’a ra o Mana, i ha’uti hia e Marii, mea huru nevaneva mau ā teie ta’ata, mea au roa nā na e fa’ahapa ī tō na hoa. Nā teie mau huru tō rāua o te ‘ume nei iā rāua i roto i te tahi mau huru ravera’a ta’a’ē roa, ‘aita ra o Mana e manuia noa a’e. Noa atu ra, mea au rahi roa nā te mau ta’ata māta’ita’i i tō rāua nei huru, nō te tū’atira’a mau i te huru iho o te mā’ohi. Te fa’ahiti pinepine noa hia ra i te parau nō te hīro’a tumu. I roto i te hoho’a mātāmua, te ha’api’i mai ra o na tae’ae nei nāhea e tā’amu i te pareo, ‘eāha ato’a te mau vāhi e tano ‘īa fa’a’ohipa o teie ‘ahu tumu o te mā’ohi. I roto i te pitira’a o te hoho’a, te fa’a’ite hia nei i te ti’ara’a mau o te vahine i roto i te tōtaiete mā’ohi. Nō te torura’a o te hoho’a, te tumu parau : te ‘ohipa fa’ari’ira’a rātere ïa, i rau atu i te mau tumu parau i tuatāpapa hia nā roto i te tā tātou huru hi’ora’a. ‘Aita ra e titora’a mana’o, a ore ra e ‘arora’a. Te vau noa ra i te fa’a’atara’a, e nā reira noa.

Sadry Ghacir, ta’ata e au rahi nei i te ‘ohipa tāvirira’a hoho’a

A piti atura matahiti o tō Sadry Ghacir i te rave tāmau noa ra’a i te ‘ohipa patara’a hoho’a. Te ha’a nei ‘oia nō te mau hōtera ānei, mau taiete ato’a ānei, i te motu noa ihoa nō Pora Pora. ‘Ua aravihī roa ‘ō na i roto i te tāvirira’a hoho’a i te mau ‘ōro’a ha’aipoipora’a, teie ra, a maoro ato’a o tō na ‘ōpua noara’a i te fa’aineine i te tahi mau tāvirira’a hoho’a mai teie te huru. I tō na ra fārereira’a i na hoa e piti nei Edouard rāua Mari’i, tei reira o tō na ha’apāpūra’a roa ra’a ē teie paha i te taime tano nō te rave i teie ‘ohipa. Ta’a noa i te mau pāpa’ira’a, nā na ato’a e tāviri nei i te mau hoho’a. ‘Ua fa’ta’a mai ‘oia te mau arvera’a o tā na e rave : « Nō te hō’ē noa hoho’a, e tai’o noa ‘oe e toru hora tāvirira’a hoho’a. I muri mai, a tai’o ato’a atu maha hora tāpirira’a hoho’a. Nā teienei tuha’a hope’a e ha’ataere nei i te ‘ohipa nō te mea te ha’atanotano ato’a nei au i te mau ‘u. »

Tē fa’a’ohipa nei o Sadry i te māteni patara’a hoho’a ra Canon 5D. Mea huru ta’a ‘ē te huru tāvirira’a hoho’a o tā teie ta’ata e fa’a’ohipa nei, e pi’i hia « progressif ». Nā teie huru patara’a hoho’a e fa’aha’amana’o i te hoho’a « cinéma » parau hia. Tē vai nei teie mau hi’o patara’a o te tāmau hia nei i mua i te māteni tāvirira’a hoho’a, ‘ua rau te huru, 24 mirimetera ānei ‘e te 24-70 mirimetera ato’a. « I te rāva’ira’a mai i tā’u moni, i ho’o ai vau i teie mau māteni huru rau nō te tāviri i teie mau hoho’a. » Nā Sadry ato’a i fa’anaho i te mau hoho’a ‘ōmuara’a pi’i hia « générique », ‘ua fa’a’ohipa ‘oia i te roro uira ‘e te tahi mauiha’a roro uira pi’i hia Final Cut Pro i mātau rahi hia ‘e te feiā aravihī nō te ‘ohipa tāpirira’a hoho’a ta’ata ora.

Mea rahi atu ā te mau ‘ōpuara’a e fēruri hia ana e Sadry tāne. O tei fa’aro’o hia, e riro paha ‘oia i te fa’aineine i te tahi mau pu’era’a hoho’a mai i teie te huru, nō te tahi taiete ha’apūrorora’a hoho’a « i teie taime nei, ‘aitiā hō’ē fā’otira’a i rave hia atu ra, terā ra, ‘e parau mau ihoa, ‘ua tāniuniu hia mai mātou nō tetahi tau’ara’aparau. » I teie ra, ‘ua horo’a mai ‘ō na i te mau ha’apāpūra’a hau roa atu « E ti’a ‘ia hi’o nāmua roa i tetahi mau vāhi. Te aura’a, ‘ua ineine mātou i te rave ‘āmui i te ‘ohipa i te tahi taiete ha’apūrorora’a hoho’a, mai te peu e vaiiho mai te mau ti’a fa’atere i te mana i roto īa mātou nei nō te pāpa’i mai o tā mātou e hīna’aro. Terā te vāhi faufa’a roa a’e nō mātou. » ‘Ua ōti te parau. ‘Ei tia’i noara’a, e fāriu mai te mau hoho’a e tia’i hia ra, i teie mau hepetoma i muri nei. « Mai i te peu, e nehenehe e ha’amātara mai e hō’ē hoho’a i te mau hepetoma ato’a, nō teāha ‘aita ? » E hō ma, a māta’ita’i mai te ‘ā’amu o na hoa to’o piti nei Rai & Mana, i ni’a i te tahua nātirara a Tahiti Infos, ‘e pēnei a’e nā roto i te ‘āfata teata.

TP

Web-série : le phénomène "Rai & Mana"

Web-série : le phénomène "Rai & Mana"

Rédigé par () le Jeudi 12 Septembre 2013 à 10:53 | Lu 2308 fois